Tuesday, February 24, 2009

macam macam...

hi there..
sometimes bila tak de aper2 nak ckp,kita akan berdiam diri,tul tak?tp,kdg2 org salah fhm bila kita diamkan diri..org selalu salah anggap klo kita berdiam diri,kita dlm masalah..tak pn kita tak puas hati kat org tu,org ni or mcm2 lagi r assumption yg akan dibuat oleh org terhadap kita..
tapi,kalo kita banyak bercakap pun,nnt org bising jgk..peramah sgtlah,byk mulut r,membebel la,mcm2 la..at the end kita pn x tau nak wat aper..cakap salah,x cakap pun salah jugak..huhu..mcm tu la lumrah kehidupan..
tp,bila difikirkan semula,kenapa la kita nak rasa bukan2 dgn ape yg org kata,tul tak?setiap masa kita bukannya boleh nak puaskan hati semua pihak..lg teruk kalo kita nak puaskan hati org lain,tp diri sendiri pulak yg rasa tak best..huhu..
so,senang citer,tepuk dada tanya selera sendiri..ape yg org sekeliling kita cakap tu maybe ada yg tul,maybe ada yg tak betul..manusia,mana ada yg perfect,tul tak?
kita ada hak utk suarakan pendapat,tp jgn terlalu ikut emosi..cuma yg menjadi tanda tanya apabila kita cuba menyuarakan pendapat, kita tak dihargai atau tidak di ambil peduli oleh org2 disekeliling kita..itu lagi la menjadi masalah besar..huhu..
anyhow,kita mempunyai otak dan juga akal..gunakanlah anugerah tersebut dgn sebaik2nya,dan buat apa saja yg kita suka asalkan kita tak menggangu hidup org lain..hidup cuma hanya sekali,kalo kita tak explore n treasure it,kita mmg rugi..
so,think wisely before doing something..n,pray for the best for what we've done..
bubye..

No comments: